måndag 24 oktober 2011

Min bok!!





Jag har läst boken Eva och Adam historia om plugget, kompisar och kärlek.

Författaren heter Måns Gahrton



Det handlar om Adam som börjar i en ny klass. Han får en kompis som heter Alexander de leker på rasterna och är ibland hemma hos varandra. Det snackar mycket om tjejer mest om Eva och hennes bästa kompis Annika. På fritiden så spelar Adam gittar. När han är på väg till gittar lektionen så träffar han Eva. De börjar prata med varandra. Eva säger att hon också ska på gittar lektionen. På lektionen så pratar de med varandra. Gittar läraren blir arg och säger att de ska sluta prata. Nästa dag i skolan skolan berättar Adam till Alexander att hon går på gittar lektionerna med honom. Det går nångra dagar sen blir de ihop.......

De personer som är med i handlingen är Eva och Adam

Jag tycker boken är bra och rolig. Det finns tio serier jag ska fortsätta läsa de andra för det värkar spännande. Jag tycker boken passar till de som går mellanstadiet.

Jag ger boken 4/5

// Albiona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar