måndag 10 oktober 2011

BERT och ryska inasionen.




Tjena mittbena, jag har läst BERT och ryska invasionen. Det är Sören Olsson och Anders Jacobsson. Dem har även skrivit böcker som: Sune och Emanuel.

Jag tycker denna boken platsar under Komedi/Drama. Eftersom de är många krångliga situationer och många roliga lösningar på dem.

Den handlar om en kille som heter Bert. När en rysk gymnastik grupp kommer till staden hyr Berts föräldrar ut Berts rum till en rysk tjej. Bert får bo i klädkammaren. Bert gör allt för att få bort den ryska flickan. Men sedan inser han att han e kär i henne. . . .


Jag tyckte boken var rolig. Eftersom Bert är lite dum och hamnar i pinsamma situationer. Denna boken passar nog alla som kan läsa den. Det finns JÄTTE många Bert böker.

Jag ger den 5 av 5 Toasts.


"-Vad är det som går och går men aldrig kommer in i rummet?
-Jag vet inte svara Darja.
-Det är jag för jag är utslängd från mitt rum o bor i klädkammaren."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar