måndag 3 oktober 2011

För alltid...



Författare: Ingelin Angerborn.






För alltid Handlar om en flicka som heter Nora... Hon ska bo hos sin mammas kompis Vanja hela sommaren. Vanja bor mit ute i ingenstans i Ekeby.



Boken är lite av en dekare men den äräven lite sorlig (på något sätt) man kan säga att den har den spänningen så man inte vill sluta läsa (Jag ville inte sluta läsa det blev alltid så spännande varje gång vi skulle sluta med läsningen).







När Nora väl kommer till Ekeby så börjar konstiga saker hända. hon ser ett grått hus hon känner igen (Fast att hon aldrig varit där förr), Hon har konstiga drömmar och hon får konstiga SMS.



----------------------------------------------------------------------------------




"Det finns ingenbörjan.



Det finns inget slut.



Ty det finns ingen tid."






Jag gillar den delen för att: Den gör att boken blir spännande. Jag hade nog inte börjat läsa den alls om jag inte hade läst det.




Jag rekomenderar boken för alla åldrar, och jag vill järna att fler läser den och förstår vad jag menar. Författaren har skrivit boken jätte bra, man kan leva sig in i världen (precis som om man varit Nora). Man ser bilden helt perfekt när man läser orden.






Hoppas att du kommer att gilla boken om du själv läser den....

Jag ger den 3/5






// Cajsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar